Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2011

Γράμματα Σπουδάματα - Β. Πολυμένης - Οικονομική κρίση: παρελθόν, παρόν, μέλλον - 6 Δεκ 11

Ο δάσκαλος κ. Δημήτριος Νατσιός συζητά με τον Επίκουρο Καθηγητή Χρηματοοικονομικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Βασίλη Πολυμένη για την τρέχουσα οικονομική κρίση.


Share/Save/Bookmark

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παρόλο που διαφωνώ σε μερικά σημεία οφείλω να ομολογήσω ότι η εκπομπή στο σύνολό της είναι από τις καλύτερες οικονομικές εκπομπές. Ο άνθρωπος είναι ξυράφι. Ρίχνει ιδέες και είναι και τηλεοπτικός. Δεν έχει καμιά σχέση με τη μιζέρια του Καζάκη και του Μαριά.
Αυτό που λέει για το παράλληλο νόμισμα το έχω γράψει εδώ κι ένα χρόνο σε διάφορα σχόλια στο blog antinews.gr. Εγώ μιλάω για άτοκο ομόλογο. Μιλάω για αντικατάσταση των καταθέσεων από τέτοια ομόλογα. Τα λεφτά θα χρησιμοποιηθούν για εξαγορά χρέους σε τιμές αγοράς. Αν π.χ. βρούμε κι αγοράσουμε 100 δις στην τιμή των 50 τότε είμαστε μια χαρά. Παράλληλα τα άτοκα ομόλογα θα έχουν λειτουργία χρήματος. Αυτό σημαίνει ότι εισαγωγές μη απαραίτητων προϊόντων τέλος. Θα πληρώνουμε τα μηχανήματα, φάρμακα και λοιπά πράγματα που δεν παράγουμε αλλά θα κοπεί η εισαγωγή τροφίμων.

Το σύστημα με τα δυο νομίσματα υπάρχει στην Κούβα. Εκεί υπάρχει το κανονικό πέσο και το μετατρέψιμο. Το μετατρέψιμο αντιστοιχεί σε δολάριο ή Ευρώ σε 1:1. Τα εισαγόμενα τα αγοράζουν με μετατρέψιμα και τα ντόπια με τα δικά τους λεφτά ή κάνουν ανταλλαγή προϊόντων.

Η κρίση είναι πολυπλόκαμη. Δεν αντιμετωπίζεται με ένα μέτρο. Απαιτείται χρήση όλων των όπλων που έχουμε στη διάθεσή μας.

archaeopteryx είπε...

Πολύ καλό, και χαίρομαι που κάποιος διαφοροποιεί το κούρεμα υπερ ημών και υπέρ των άλλων. (Αναρωτιέμαι εάν μας κυβερνάν κάφροι, ή απλά πουλημένοι, νοητικά, εάν όχι ουσιαστικά).

Συμφωνώ 100% ότι η εκχώρηση utilities είναι εγκληματική και βλακώδης. Και εκεί το πάνε: Επικοινωνίες, ρεύμα, νερό. Πράγματα που εάν προσγειονόμαστε από τον Αρη, θα έπρεπε να φτιάξουμε.

Όπως και να το πιάσω, το χρέος δεν ειναι βιώσιμο (από χρηματοοικονομικής πλευράς) Μας αναχρηματοδοτούν όσο παίρνουν εμπράγματες ασφάλειες, όπως σε κλασσική εκκαθάριση εν λειτουργία. Με εκκαθαριστή τον ίδιο τον πιστωτή, που έχει και εγκατεστημένο χωροφύλακα.

Στην βάση αυτού του προβλήματος είναι η κάκιστη σχέση "κράτους"-κόσμου. Αυτό, φοβάμαι είναι πολιτειακό, και δεν ξέρω πώς αλλάζει "γραμμικά" σε καιρό κρίσης.

Φοβάμαι ότι το παιχνίδι είναι σικέ. Τα λεγόμενα "νέα τζακια" και τα διαπλεκόμενα ΜΜΕ τους χρησιμοποιήθηκαν για την διάλυση του όποιου ελληνικού κεφαλαίου, υπήρχε πριν το 1981. Τα "νέα τζάκια" τώρα απειλούνται τα ίδια από τις ίδιες ("ευρωπαϊκές") δυνάμεις τα έφτιαξαν και τα χρησιμοποίησαν.

Φοβάμαι ότι το κοινωνικό triage θα γίνει αναπόφευκτο, εάν δεν προκύψει ομάδα ανθρώπων, συναινετικά-δημοκρατικά αποδεκτή, κύρους, τιμιότητας και "εθνικής-λαϊκής συνείδησης". Δηλαδή όχι άλλοι γερμανοτσολιάδες, δεν αντέχω (εγώ) άλλο.

Εάν προκύψει τέτοια ομάδα, με διαχειριστική ικανότητα, δεν θα φοβόμουν ούτε "δραχμή" σκέτη, ούτε το παράλληλο νόμισμα. Το παράλληλο νόμισμα (το έχω σκεφτεί και υπάρχει πληθώρα παραδειγμάτων στην λέξη "funny money" στο google) είναι μια χαρά εάν στόχο έχει, τελικά, το να πατήσουμε στα πόδια μας, ενθαρύνοντας ΚΑΠΟΙΑ ντόπια παραγωγή.

Φοβάμαι ότι πάμε σε εικόνες και εμπειρίες Κατοχής, με ΛΙΓΟΤΕΡΟ κόσμο στην επαρχία να παράγει κάτι να φάει. Και απορώ, μα απορώ, που ΚΑΝΕΝΑ δημόσιο πρόσωπο δεν βγαίνει να πει κάτι επ αυτού.

Να δω πότε και πώς και εάν τίποτα από όλα αυτά θα πάει παραπάνω...

Ανώνυμος είπε...

Πέρασαν αρκετές μέρες από τότε που κατέθεσα ένα σχόλιο εδώ για την ευρωδραχμή αλλά όπως φαίνεται το έκοψες. Ασφαλώς και δεν είναι προφανές γιατί το έκανες, ή μήπως είναι;

Μιά πονηρή σκέψη λέει: Δεν μπορείς να μιλήσεις για την ευρωδραχμή, γιατί γι' αυτήν μίλησε ο Καρατζαφέρης. Έτσι, όπως λέει και ο Βιτγκενστάϊν, «γι' αυτά που δεν μπορούμε να μιλήσουμε, γι' αυτά πρέπει να σιωπούμε». Όπερ και η (να μήν πω γαργάρα) να πώ η γείωση του σχολίου. Αλλά δεν είναι και τόσο μεγάλο θέμα.

Στέκεται απλά ως αφορμή για να πώ πως όλες οι απόψεις πρέπει να ακούγονται (εφ' όσον δεν προσβάλλουν προσωπικά κανέναν).

Εννοείται πως και η δημοσίευση ή μη του σχολίου αυτού επαφίεται στην διακριτική σου ευχέρεια.

LoMak είπε...

@Ανώνυμος 15/12/11 23:33

Δεν λογοκρίνουμε σχόλια λόγω συγκεκριμένων πολιτικών ή ιδεολογικών απόψεων. Τα μόνα σχόλια που διαγράφονται είναι αυτά που το περιεχόμενό τους είναι υβριστικό ή είναι τύπου spam.

Το σχόλιο που καταθέσατε, για κάποιο άγνωστο λόγο, δεν έφτασε ποτέ για δημοσίευση.

Ανώνυμος είπε...

LoMak ευχαριστώ για την διευκρίνιση, συνέχισε την καλή δουλειά.