Σάββατο, 4 Ιουνίου 2011

Casus Belli - Γ. Κοντογιώργης - Κάλεσμα στην κοινωνία των πολιτών - 3 Ιουν 11

Συνέντευξη του Καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης και πρώην πρύτανη του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Γιώργου Κοντογιώργη, στις 3.6.11 στην εκπομπή Casus Belli, σχετικά με την κοινωνία των πολιτών, την κρίση, το πολιτικό σύστημα και τους “Αγανακτισμένους στο Σὐνταγμα”. Τι πρέπει να αλλάξει και πως πρέπει να δράσουμε.


Share/Save/Bookmark

10 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δε νομίζω ότι οι προτάσεις είναι εφικτές.

Επίσης θέλω να κάνω μια ερώτηση. Έχετε υποφέρει εσείς ή η οικογένειά σας από την κοινωνία; Εγώ έχω.
Ή μήπως θεωρείται ότι η κοινωνία είναι κοινωνία αγγέλων; Η κοινωνία κύριε Κοντογιώργη δυστυχώς είναι αντικρουόμενα συμφέροντα όπου οι έννοιες ηθική και σεβασμός της είναι άγνωστες.

Η κοινωνία που εσείς μας διαφημίζετε έχει διαπράξει ουκ ολίγα εγκλήματα.

Μεταξύ της δικτατορίας της κοινωνίας και αυτής των πολιτικών προτιμώ αυτή των πολιτικών. Είναι πιο προβλέψιμη.

Ανώνυμος είπε...

@Ανώνυμος 00:14
Δεν κατάλαβες τι λέει ο Κοντογιώργης, ούτε καλά-καλά καταλαβαίνεις τι λες εσύ.

Ανώνυμος είπε...

Κατάλαβα μια χαρά. Τα πάντα υπόκεινται στον έλεγχο της κοινωνίας. Μόνο που δε μας λέει την κοινωνία ποιος την ελέγχει;
Να ξεκινήσω από το θάνατο του Σωκράτη που τον προκάλεσε η κοινωνία και να σταματήσω που;
Η κοινωνία λοιπόν αγαπητέ μου πρέπει να δουλεύει με συγκεκριμένους κανόνες και να μην είναι ανεξέλεγκτη.

Όσο για το αν κατάλαβα τι λέει ο Κοντογιώργης, πολύ αμφιβάλλω αν καταλαβαίνει ο ίδιος αυτά που λέει. Έχει γράψει για το κοσμοσύστημα και το συνοδεύει με γλωσσάριο για να γίνει κατανοητό.
Ποιος θα το διαβάσει και ποιος θα εφαρμόσει, αν είναι κάτι εφαρμόσιμο;

Πορφυριος Παπαιωαννου είπε...

επειδη,ειμαι Ελληνοαμερικανος,και η γνωμη μου εχει βαρυτητα και μονο για την καταγωγη μου,αλα και τις αμερικανικες σπουδες μου,συλλαμβανω τον Ανωνυμο ως εξαιρετικα αστοιχειωτο επιστημονικα,και με μηδενικη κατανοηση του κοινωνικου γεγονοτος.η προσπαθεια που γινεται ειναι εξαιρετικη στον αντιποδα του Ανωνυμου,η κοινωνια,ως ιστορικο γεγονος στις ελληνικες κοινωνιες ειδικα απο την ελληνιστικη περιοδο μεχρι τηντουρκοκρατια ειναι η καθολικη δυναμη και παραγωγος των συστηματων της,σε ολα τα κοινωνικα επιπεδα.π.χ. στην οικονομια.οσο για τα υπολοιπα,δεν ιναι τιποτα περισσοτερο απο μια βαθια ελληνικη αντιδραση μισους στο ριζοσπαστικο και στην προσπαθεια δημιουργιας αντιλογου με την μονοδιαστατη νεωτερικοτητα.συμφωνα με την ελληνικη πεποιθηση καθετι ριζοσπαστικο χανεται.αλλα δεν ειμαστε εμεις οι συντελεστες της παρουσας συγκυριας που θα κρινουμε τον ομιλητη αλλα οι μελλοντικες επιστημονικες γενιες.

Ανώνυμος είπε...

κατ αρχάς ούτε η καταγωγή σου ούτε οι σπουδές σου είναι περγαμηνές. Επίσης αν είχες σοβαρές σπουδές δε θα εξύβριζες. Αλλά τυπικός Ελληνοαμερικανός, τι περιμένεις. Μείγμα αμερικανιάς και ελληνικής μαγκιάς του στυλ ξέρεις ποιος είμαι εγώ ρε.

Επί της ουσίας τώρα, η κάθε κοινωνία έχει τα συστήματά της και καλύπτει τις ανάγκες της. Ακόμη και η πιο πρωτόγονη.

Το θέμα είναι μέχρι πόσο μπορούμε να την εμπιστευτούμε. Εγώ δεν την εμπιστεύομαι διότι είναι κυκλοθυμική και αντιδρά περίεργα. Σήμερα έτσι αύριο αλλιώς. Εγώ εμπιστεύομαι περισσότερο τους θεσμούς.

επίσης αν είχατε στοιχειώδη πολιτική σκέψη θα ξέρατε ότι πίσω από κάθε σύστημα υπάρχει ένας ελεγκτικός μηχανισμός. Την κοινωνία ως σύστημα ποιος θα την ελέγξει; Αν η κοινωνία αποφασίσει να σε σκοτώσει, να σε διαπομπεύσει, να σε λιντσάρει ποιος θα σε προστατεύσει; Ιστορικά έχουμε ουκ ολίγα παραδείγματα.

Πορφυριος Παπαιωαννου είπε...

η κοινωνια ελεγχει τον εαυτο της,οπως εξαλλου απεδειξε τον ελληνικο κοσμοσυστημα στην πορεια του.αν καποιος της αντισταθει τον παταει κατω γιατι αυρτη κυριαρχει.υπεφερες απο την κοινωνια,καλα να παθεις την προκαλεσες.παντα η πλειοψηφια αρα η κοινωνια κανει κουμαντο σε ανθρωπινα πολιτευματα σε αντιθεση με τα μη ανθρωπινα που καταγεται και ο παραπανω συλλογισμος.οποτε τα μη ανθρωπινα κανουν επεμβαση με το οπλο του δικαιωματος και της μειοψωηφιας τα ανθρωπινα λενε οτι εμεις παμε οπως θελει η πλειοψηφια,οπως ειναι και το λογικο.το περισσοτερο υποφερεις οφειλεται σε σενα ξεκαθαρα,αλλα αν συνεχιζεις να εξοργιζεις την κοινωνια αρα την πλειοψηφια για την θεκληση της την οποια εσυ δεν υπακους,ας σε λυντζαρει.οπως τιθεται εποισης το θεμα,χοντρα απ[ανταμε κι εμεις.δεν ξεκινησα πρωτος.οταν παραγεις κατι ριζοσπαστικο και πρωτοτυπο εχεις το λογο,αν οχι αποσυρεσαι αιμασσων.

Πορφυριος Παπαιωαννου είπε...

ο ελεγκτικο μηχανισμος των παντων ειναι η κοινωνια κατα το επιπεδο της κοινωνιας.κανενας δεν ελεγχει την κοινωνια,γιατι ειναι παντα ο εντολεας

Ανώνυμος είπε...

Βλέπω συνεχίζεις να είσαι προκλητικός. Δεν απαντάς στην ερώτηση τι γίνεται όταν η ίδια η κοινωνία καταπατάει ανθρώπινα δικαιώματα και νόμους.
Ξέρεις πόσος απλός κόσμος έχει υποφέρει από κοινωνικές ομάδες στο χώρο εργασίας; Ξέρεις πόσα μέλη αυτών των ομάδων εκτελούν ως τυφλά όργανα εντολές συνδικαλιστών;
Έρχεσαι λοιπόν και μας λες ότι το ανθρωπάκι που κάνει τη δουλειά του και συνθλίβεται από το μικρόκοσμο της εργασιακής κοινωνίας είναι προκλητικός. Σα δε ντρέπεσαι λέω εγώ!!!

Πορφυριος Παπαιωαννου είπε...

δεν γνωριζω δικαιωματα μονο ανθρωπινες ελευθεριες.ο νομος δεν παραχθηκε ποτε απο την κοινωνια κι ας εδινε την ψηφο της για αυτο!παραπερα της ατομικης,που στους χριστιανους εγινε προσωπο υπαρχει η κοινωνικη και η πολιτικη ελευθερια.αν τα δικαιωματα συγκρουονται με καποια μορφη ελευθεριας καταλυονται.αν η κοινωνια κανει λαθη εχει το δικαιωμα.ο ειδικος και το ατομικο δικαιωμα που κυριαρχουν σημερα εκαναν περισσοτερα λαθη.αν η κοινωνια σε πατησει κατω,επισης εχει την ελευθερια αν μυριστει οτι την υπονομευεις.αυτα αφορουν μια ανθρωποκεντριη κοινωνια.τα προσωπικα σου παραπονα λυστα μονος σου,οπως και το συστημα στο οποιο εισαι πιστος αφου μνημονευεις το δικαιωμα και την κακη κοινωνικη πιεση

Πορφυριος Παπαιωαννου είπε...

το γεγονος οτι δεν παρεμβαινει ο κυριος Κοντογιωργης ειναι απο μονο του ενδιαφερον ως φαινομενο και πληροφορια μαζι.η χαμηλου τυπου σκεψη σου μαλλον δεν αποτελει εμποδιο για την κοσμοσυστημικη θεωρηση.η κοινωνια επισης θα αποφασισει και με αυτους,οπως και με εσενα τι θα κανει