Το σχισμένο κοράνι

Παναγιώτης Ήφαιστος

Την στιγμή που γράφω αυτές τις γραμμές έχουμε διαδηλώσεις από μουσουλμάνους για την κατηγορία ότι αστυνομικός έσχισε το Κοράνι μετά από επιδρομή σε σπίτι. Αξίζει να γίνουν μερικά σχόλια.

Κατά πρώτον, η προσβολή των εθνικών και πνευματικών παραδοχών είναι όχι μόνο αισχρή πράξη αλλά και βάρβαρη. Ο σεβασμός των άλλων και του πνευματικού τους κόσμου είναι βασική κατάκτηση του εθνικού πολιτισμού. Καμιά σχέση και καμιά συσχέτιση δεν πρέπει να έχουμε εμείς οι ανατολικοί λαοί με ιδεολογικά δόγματα και ρατσιστικές παραδοχές του μοντερνισμού που οδήγησαν στο αποικιοκρατικό φαινόμενο, στις εθνοκαθάρσεις και στις γενοκτονίες.

Κατά δεύτερον, η μετανάστευση ήταν πάντοτε σημαντικός παράγων επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των εθνών, σύμμειξης, μέθεξης κα αλληλοεμπλουτισμού και ανάπτυξης των ειρηνικών αντανακλαστικών.

Τρίτον, αυτών λεχθέντων, απαιτείται να γίνεται διάκριση μεταξύ μετανάστευσης και λαθρομετανάστευσης και μάλιστα γιγαντιαίας όπως αυτή που κάποιοι ευνόησαν ιδεολογικά ή και επιδίωξαν την δεκαετία του 1990 στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο απρονοησία να αφήσει κανείς να αποσταθεροποιηθεί η ανθρωπολογική του βάση -η οποία στον εθνικό πολιτισμό δεν νοείται ρατσιστικά αλλά με όρους πολιτικούς, πολιτισμικούς και πνευματικούς - και να αλλοιωθούν οι πληθυσμιακές αναλογίες. Αυτό οδηγεί σε δυστυχία των φιλοξενουμένων, σε συγκρούσεις με τους αυτόχθονες, σε οικονομικά προβλήματα και σε κοινωνικά προβλήματα (για να μη μιλήσουμε στην φυσιολογική υπό τις συνθήκες αύξηση της εγκληματικότητας).

Τέταρτον, ακόμη και υπό συνθήκες φυσιολογικής μετανάστευσης, όμως, τα προβλήματα μεταξύ μεταναστών και αυτοχθόνων είναι αναπόφευκτα όταν σε ένα υλιστικό κράτος απουσιάζουν τα πνευματικά κριτήρια από την δημόσια σφαίρα. Όπως και μεταξύ των υπόλοιπων πολιτών του κράτους, τα στολισμένα με "δικαιώματα" άτομα απομονώνονται μέσα στην ιδιωτική τους σφαίρα ενώ γύρω από την δημόσια σφαίρα κτίζονται υψηλά τείχη για να εμποδίσουν τον πνευματικό κόσμο των πολιτών να την διαμορφώσει. Πως λοιπόν θα αναπτύξουν κοινωνία σχέσεων όσοι κατοικούν σε ένα κράτος όταν η δημόσια σφαίρα είναι υλιστική και ερμητικά κλειστή στα πνευματικά κριτήρια και παράγοντες και όταν οι πολίτες εγκλωβίζονται μέσα στην ιδιωτική τους σφαίρα χωρίς πολλές δυνατότητες να επικοινωνήσουν.

Αναδημοσίευση από το www.ifestos.edu.gr - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23-05-09

Σχετική αναφορά από τον καθηγητή Νεοκλή Σαρρή στο video: Τομές 26.5.09 1/6 - Το σχισμένο μουσκά